مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

خطر بالقوه ورشکستگی اقتصاد آمریکا, پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر
هفته گذشته برای دومین هفته شاخص‌های مالی در اکثر بازارهای بزرگ جهان کاهش یافتند البته روز جمعه برخی شاخص‌ها رشد کردند اما این رشد که حاصل خوش‌بینی برخی سرمایه‌گذاران به توافق احتمالی بین دولت و کنگره آمریکا بود نتوانست کاهش‌های طول هفته را جبران کند
کد خبر: ۱۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
 
خبراقتصادی:ارزش دلار نیز طی روزهای اخیر عموما کاهش یافته است زیرا بحران بودجه‌ای در ایالات متحده همچنان باقی است و دو طرف یعنی دولت و کنگره بر مواضع خود پافشاری می‌کنند. در هفته پیش رو نوسان شاخص‌های مالی و ارزش ارزهای معتبر شدت بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا نه تنها روند تعطیلی برخی نهادهای دولتی ادامه دارد بلکه اقتصاد آمریکا به سمت یک خطر بالقوه دیگر یعنی ورشکستگی در حرکت است. هر چه به 17 اکتبر نزدیک تر می‌شویم هراس سرمایه‌گذاران بیشتر می‌شود.
 
واقعیت این است که کاهش شاخص‌های مالی زیاد نبوده و سرمایه‌گذاران هفته اول تعطیلی نهادهای دولت را با رفتارهای هیجانی و وحشت سپری نکردند اما اگر در روزهای آینده بحران تداوم یابد رفتارها تغییر خواهد کرد. زیان حاصل از تعطیل شدن نهادهای دولتی بر اقتصاد قابل‌ملاحظه است و در این میان ارزش دلار بیش از شاخص‌های مالی در معرض افت و خیز قرار خواهد داشت.
 
هراس از به توافق نرسیدن دولت و کنگره بر سر بودجه و سقف بدهی‌های دولت سبب افزایش نرخ سود اوراق بهادار کوتاه مدت شده و در روزهای آینده تغییرات دیگری را نیز در بازارهای مختلف آمریکا و جهان بوجود خواهد آورد. در باره تغییرات نسبت دلار به دیگر ارزهای معتبر طی هفته جاری دو دیدگاه وجود دارد: عده‌ای از تحلیلگران معتقدند طی روزهای آینده توافق بین دولت و کنگره حاصل نخواهد شد یعنی دو طرف بدون توجه به پیامدهای خطرناک وضعیت کنونی بر مواضع خود پافشاری خواهند کرد.
 
در این حالت ارزش دلار بیش از پیش کاهش خواهد یافت و زیان‌ها گسترده تر خواهند شد. طی هفته پیش بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارشناسان با تصور حصول فوری توافق بین دولت و جمهوریخواهان کنگره رفتار وحشت زده از خود نشان ندادند اما اگر وضعیت کنونی ادامه یابد تغییراتی در رفتار آنها مشاهده خواهد شد. در حقیقت ابهام و نگرانی عمیق تر شده و شاهد تحولاتی غیرقابل پیش‌بینی در بازارهای مختلف خواهیم بود.
 
 غیر از بن بست بر سر بودجه اکنون اقتصاد آمریکا با خطری به مراتب بزرگتر یعنی لزوم افزایش سقف بدهی‌های دولت مواجه است و اگر کنگره بر سر این موضوع نیز کارشکنی کند تبعات بسیار بزرگی در انتظار اقتصاد آمریکا و جهان خواهد بود. همین احتمالات بر ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت.
 
اما گروهی دیگر از تحلیلگران معتقدند همین هفته دو طرف در باره بودجه و سقف بدهی‌ها توافق خواهند کرد. در این حالت شرایط بحرانی به تدریج رفع خواهد شد اما نوسان‌ها برای مدتی ادامه می‌یابد.به گزارش جهان سهم،در زیر جدول جدید پیش‌بینی تغییرات نسبت ارزهای معتبر در هفته پیش رو، ماه جاری میلادی و سه ماه آینده نشان داده شده است:
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 836 زمان: 10:23 تاريخ: دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:خطر بالقوه ورشکستگی اقتصاد آمریکا, پیش‌بینی جدید تغییرات ارزش ارزهای معتبر , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت